ARDUINO ILE KODLAMA DERSLERI #2(DAHİL ETME VE DEĞİŞKEN YA DA SABİT ATAMA)


DERS-2 ADUINO ILE KODLAMA DERSLERİ #2 (DAHİL ETME VE DEĞİŞKEN YA DA SABİT ATAMA)


Merhaba KaradayıRobotics okurları 2. dersimize başlarken size kullanacağımız kodları yazmak istiyorum bunlar;
  • #include
  • #define
  • int
  • const int

Evet Arkadaşlar şimdi sırası ile kodlarımızın anlatımına geçelim. Önce kodun ne işe yaradığını, sonra ise Arduinoda kullanımını göreceğiz arkadaşlar.




#include

#include <AFMotor.h> //  Gördüğünüz gibi Adafurit'in bir motor sürücüsüne ait olan bir
                    //kütüphaneyi dahil ettik bu sizin kafanızı karıştırmasın siz sadece mantığını anlayın arkadaşlar
                    
#include <Servo.h> // Burada ise Servo motor kullanmak için gerekli olan kütüphaneyi dahil ediyoruz.
                  //  Dediğim gibi arkadaşlar siz sadece mantığa bakın hangi komponenti
                 //   kullanmak istiyorsam onun kütüphanesini dahil ediyoruz
void setup() {
}

void loop() {
}







#define






#define ledPin 3 //  Arkadaşlar Şimdi define tanımlamasını kullanırken normalde satır sonlarına ; konur fakat burada onu yapmıyoruz
                //   Burada yaptığımız şey Bir adet led olduğunu söyledik ve bunun arduinodan 3. pine bağlandığını belirttik
               //    ve Bunu void loop ya da void setup gibi yerlerde kullanırken 3 olarak değilde ledPin olarak kullanabiliriz
              //     Buda her zaman için kafa karışıklığına yol açılmasını engeller
             //      !!!!!!BU KOD DEĞİŞKEN OLMAYAN DEĞERLERİ TANIMLAMAK İÇİN KULLANILIR
void setup() {
}

void loop() {
}

int

int sure = 0; // Şimdi int tanımlamamız ise değişken olan değerlerde kullanılır  mesela bununla pin tanımlayamayız
             //  Ama mesafe ölçen bir sensörden gelen süre verilerini okuyabiliriz 
            //   !!!!! int DEĞİŞKEN OLAN DEĞERLERİ TANIMLAMAK İÇİN KULLANILIR
void setup() {
}

void loop() {
}


const int

const int
const int trig = 13;  // Evet arkadaşlar const int değerimizi yine pin atarken yada belirli bir karaktere sabit bir değer atarken
                     //  Kullanılır. !!!!BU TANIMLAMA BİÇİMİ DEĞİŞKEN OLMAYAN DEĞERLER İÇİN KULLANILIR
void setup() {
}

void loop() {
}
SONRAKI YAYIN
« Prev Post
ONCEKI YAYIN
Next Post »
Thanks for your comment